Sıkça Sorulan Sorular
Starter akünün işlevi nedir?
Hatalı akü seçilirse ne olur?
EFB aküler, Start-Stop özellikli olmayan araçlarda da kullanılabilir mi?
Araçlarda Start-Stop sistemi neden devreye girmez?
- Dış ortam sıcaklığının düşük olması
- Motor sıcaklığının düşük olmasıYeterli araç içi sıcaklığa ulaşılamamış olması
- Buğu ve ayna çözücü gibi ısıtma sistemlerinin yüksek hızda çalıştırılması
- Klima kompresörünün en yüksek hızda çalışması
- Emniyet kemerinin takılı olmaması
- Araç kaputunun açık bırakılması
- Sürücü kapısının açık bırakılması
- Aracın aşırı eğimli yokuşta olması
- Park sensörünün aktif olmasıAracın geri viteste olması
- Otomobil direksiyonunun herhangi bir yöne çeyrek turdan daha fazla çevrilmesi
- Araç durmak üzereyken vites değiştirilmesi
- Akü sensörünün çalışmaması
- Araca uygun olmayan akü seçimi
- Akü şarjının alt limite düşmesi
Start-Stop sisteminin devreye girmemesi durumunda ne yapılmalıdır?
Start-Stop akü montajı yapılırken aracın çalışır vaziyette tutulması problem yaratır mı?
Akü araç yakıt tüketimine etki eder mi?
Akünün şarj kabulünün yüksek olması ne demektir?
Akünün titreşim (vibrasyon) direncinin yüksek olması ne ifade eder?
Etiket üzerindeki 12V 60Ah 540A EN gibi değerler ne anlama gelmektedir? CCA EN, CCA SAE, DIN ve JIS gibi değerler neyi ifade eder?
Akü üzerindeki indikatör ne işe yarar? İndikatörde yeşil ışık yanmıyorsa ne yapılmalıdır?
Uzun süre kullanılmayacak araçlarda akünün kutup başlarını sökmek gerekir mi?
Tam kapalı kapak sistemi ile açılabilir buşonlu sistem arasındaki fark nedir?
Akülerin iç yapısında yer alan ızgaralar üretilirken hangi teknolojiler kullanılmaktadır?
Izgaraların üretim yönteminin seçilmesinde kullanılacak ızgara malzemesi ve akünün kullanılacağı şartlar belirleyicidir. Bunlara ek olarak farklı ihtiyaçlar, beklentiler ve tasarımlar sonucu ortaya çeşitli üretim teknolojileri çıkmıştır. Mutlu Akü tarafından, ızgara üretiminde dört çeşit üretim teknolojisi kullanılmaktadır.
Kurşun alaşımlı ızgaralarda farklı sıcaklık koşullarında dayanıklılık artırma ve korozyonu azaltmaya imkân veren Gravity (Döküm) Üretim Teknolojisi tercih edilmektedir. Homojen yapıda sayıca fazla kurşun alaşımlı ızgara üretimi istendiği durumlarda Expanded (Genişletilmiş) Üretim Teknolojisi tercih edilmektedir. Geleneksel döküm yönteminin dezavantajlarını ortadan kaldıran ve seri bir şekilde homojen ızgaralar üretilmesine olanak sağlayan Con-Cast (Sürekli Döküm) Üretim Teknolojileri, belirli tip akülerin üretiminde tercih edilmektedir. Izgara deseninin tasarımında yüksek derece özgürlük sağlaması açısından Punch (Delme) Üretim Teknolojileri gerekli yerlerde tercih edilmektedir.
Üretim teknolojileri detaylı olarak ele alınacak olursa;
Gravity (Döküm) Üretim Teknolojileri
Kurşun alaşımlarında farklı oranda kalsiyum miktarı kullanımı ile akülerin farklı iklim koşullarına uygunluğu arttırılmış ve sıcaklığa dayanıklılığı arttırılarak uzun ömürlü aküler müşteri hizmetine sunulmuştur. Özel patentli Mutlu kalsiyum alaşımı sayesinde ızgara korozyonu özellikle yüksek sıcaklıkta kullanımlarda azaltıldığından, akülere uzun ömür sağlamaktadır.
Ülkemizdeki araçların önemli bir kısmının da yaşlı olduğu göz önünde bulundurularak bunlara uygun geleneksel akü serilerine de devam edilmektedir. Bu ürünler üzerinde de sürekli iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır.
Expanded (Genleştirilmiş) Üretim Teknolojileri
Mutlu Akü 1999 yılından beri, geleneksel döküm ızgara yönteminin yanında ızgara üretiminde pozitif ve negatif ızgaralar için genleştirilmiş metal (Ex-met) teknolojisini kullanmaktadır. İkinci el piyasası (Aftermarket) için üretilen standart Mutlu starter akülerinin 35Ah - 110Ah arası tüm modellerin ızgaraları bu sistem ile üretilmektedir. Bu yöntemde kurşun alaşım önce bir şerit halinde dökülmekte, haddelendikten sonra kesilerek genişletilerek şerit ızgara haline gelmektedir. Üretilen şerit ızgara aynı hatta sıvanarak, yüksek miktarda ve homojen yapıda plak üretimi yapılmaktadır.
Con-Cast (Sürekli Döküm) Üretim Teknolojileri
Geleneksel kalıp döküm yönteminde üretim kesintili ve tek tek olduğu için üretim miktarı düşmekte ve kesintili üretim sürecinden dolayı üretim sapmaları artmaktadır. Buradan kaynaklanan sorunları azaltmak için Mutlu Akü’ de 2011 yılı itibariyle sürekli-döküm (con-cast) üretim sistemi devreye alınmıştır. Kesintisiz döküm sistemi ile üretimde düşük sapma değerli, homojen ızgara üretimi yapılabilmektedir. Bu sistem ile üretilen negatif ızgaralar, güçlü iç yapıya sahip olan Ağır Hizmet ve süper Ağır Hizmet akülerinde kullanılmaktadır. Ayrıca Mutlu AGM akülerin negatif plakları da bu üretim teknolojisi ile üretilmektedir.
Punch (Delme) Üretim Teknolojileri
Izgara üretim teknolojilerinde gelinen son nokta punch (delme yöntemi) sistemidir. Bu sistemde kurşun alaşımı geniş şerit halinde dökülerek haddelenir. Haddelenmiş şerit, delme makinesinde aşama aşama delinerek ızgara haline getirilir. Burada delme kalıbı istenildiği gibi tasarlanabildiğinden ızgara desen tasarımı istenildiği gibi yapılabilmektedir. Bu sayede ızgara büyümesini azaltıcı ve aktif madde tutunmasını destekleyici özel ızgara desen tasarımları yapılabilmektedir.
Mutlu Akü yapmış olduğu delme sistemi yatırımı sayesinde şu anda bazı özel akü tipleri için bu yöntemle üretim yapmaktadır.
Mutlu markalı ağır ticari araç akülerinde yer alan SFB Series 1, SFB Series 2, SFB Series 3 gibi açıklamalar ne ifade etmektedir? Aralarındaki fark nedir?
Kamyonlar ve kamyonetler gibi, aküler için kapalı bir kutusu bulunmayan ticari araçlarda akü yüzeyinin temiz tutulmasının önemi nedir?
Garanti süresi devam ederken akü ile ilgili sorun yaşanırsa ne yapılmalıdır?
Garantiden değişen akülerin garanti süresi hangi tarihten itibaren devam etmektedir??